Kurulduğu Yıl : 1927
Kurucusu : Assar Gabrielsson ve Gustav Larson
Adının kaynağı : Volvo Latince Yuvarlanıyorum anlamına gelmektedir.
Amblemin Anlamı : Simgelerindeki yuvarlak ve ok simyadaki 7 metalden biri olan demiri ve sağlamlığı simgeler. İsimle logo birleştirildiğinde devinimdeki sağlamlık anlamı ortaya çıkar.
Volvo dünyanın önde gelen TIR, otobüs, otomobil, iş makinesi, deniz motoru ve endüstriyel motorlar üretimi yapan firmasıdır. Volvo Cars ise 1999'da İsveçli Volvo Group tarafından Ford Motor Company'ye, ardından 2010 yılında Çin'li Geely'ye satılan ve sadece binek araba ve SUV üreten bir otomobil markasıdır. Bunun dışında Volvo Group, uçak endüstrisinden finans sektörüne kadar geniş bir alanda faaliyet gösteren bir holdingdir. 1927 yılında İsveç, Göteborg'da SKF markasının bilya üretici olarak kuruldu. Deniz motorları üreten bölüm ise Volvo Penta olarak adlandırılmaktadır. Bunun dışında Mack tırları da Volvo Group'a bağlıdır. Volvo Cars Ford'a geçtikten sonra kendine ünlü Alman otomotiv devleri Audi, BMW ve Mercedes'i rakip olarak seçmiştir. 2010 yılında Volvo'nun yeni sahibi Geely, Volvo'nun Ar-Ge ve ana üretim merkezinin İsveç'te kalmaya devam edeceğini ve Çin Halk Cumhuriyeti'nde açılacak yeni Volvo fabrikasında sadece Çin'de satılacak arabaların üretileceğini ilan etmiştir.
Volvo Group'un tarihi 1927'ye kadar uzanmaktadır. Bu tarihte ilk Volvo arabası İsveç, Göteborg'daki fabrikadan çıkmıştır. O yıl ancak 297 araba üretilmişti. "Serie 1" adıyla tanınan ilk Volvo kamyonu Ocak 1928'de fabrikadan çıktı ve çok kısa sürede ülke dışında da dikkatleri üzerine çekti. 1930'da Volvo 639 binek araç sattı. Bu tarihten başlayarak Avrupa'ya kamyon ihracatına da başladı. Arabalarının uluslararası pazara çıkması ise ancak II. Dünya Savaşı'ndan sonra oldu. Volvo'nun denizcilik tarihi de neredeyse kamyonları kadar geriye gider. 1907'de kurulmuş olan Pentaverken, 1935'de Volvo tarafından satın alındı. Ne var ki şirket 1929 gibi erken bir tarihte ilk deniz motorların, U-21'i piyasa çıkardı. U-21'in üretimi 1962'ye dek sürdü. Şirketin ilk otobüsü, B1, 1934'de piyasaya çıktı. Şirket 1940'lardan başlayarak da uçak motorları üretimine başladı. 28 Ocak, 1999'da Volvo Group, araba bölümü olan Volvo Car Corporation'ı Ford Motor Company'ye 6.55 milyar dolara sattı. İsveç'te kalan Volvo bu tarihten başlayarak ticari araçlar üretmeye ağırlık verdi. 2 Ocak 2001'de Renault Véhicules Industriels (buna Mack Truck da dahildi) Volvo'ya satıldı. Bunun sonucunda, Renault Volvo'nun %20 hissesine sahip oldu ve şirketin en büyük hisse sahipi oldu. 2006'da Volvo yine Japon Nissan'ın kamyon üretimini yapan Nissan Diesel'in %13 hissesini satın aldı ve şirketin en büyük hisse sahipi oldu. 2007'de de Nissan Diesel'in tamamını satın aldı.
Volvo araçları çok uzun süredir sağlamlıkları ve güvenilirlikleriyle pazarlanmıştır. Devletlerin araç güvenliğine öncelik vermeye başlamalarından çok önce Volvo araç güvenliğini artırmak için adımlar atmıştı. 1944'de lamine cam PV model'inde kullanılmaya başlandı. 1958'de Volvo mühendisi Nils Bohlin bugün bütün araçlarda kullanılan 3-noktalı emniyet kemerini icat etti ve patentini aldı. 1959'da, henüz çoğu arabada emniyet kemerleri bulunmazken 3-noktalı emniyet kemeri bütün Volvo araçlarında standart hale gelmişti. 1956'da Amazon modeliyle içi keçe ya da daha başka yumuşak bir maddeyle doldurulmuş ön panel (gösterge paneli) kullanmaya başladı. Buna ek olarak Volvo arkaya dönük ilk araba çocuk koltuğunu üretti (1964). 1986'da bugün çoğu arabada standart hale gelmiş, arabanın arka camının üstüne yerleştirilen stop lambasını kullanmaya başladı. 1991'de Yandan Darbe Koruma Sistemi (SIPS - Side Impact Protection System)'i geliştirdi. SIPS sayesinde yandan gelen bir darbede oluşan enerji kapıdan uzaklaştırılmış, güvenlik kafesine aktarılmaktadır.
- 1944 Güvenlik kafesi
- 1944 Lamine edilmiş ön cam
- 1954 Ön camdan buzlanmayı engelleyeci
- 1956 Cam silecekleri
- 1957 Önde 2 noktalı emniyet kemeri
- 1958 Arkada 2 noktalı emniyet kemeri
- 1959 Önde 3 noktalı emniyet kemeri
- 1960 Doldurulmuş ön panel
- 1964 İlk arkaya dönük duran çocuk koltuğu denendi
- 1966 Ön ve arkada ezilme bölgeleri
- 1966 Güvenli kapı kilitleri
- 1967 Arka koltuğa emniyet kemeri
- 1969 Etkileşimli çarklı emniyet kemeri
- 1971 Emniyet kemeri hatırlatcısı
- 1972 Arka koltuğa 3-noktalı emniyet kemeri
- 1972 Arka dönük duran çocuk koltuğu kullanılmaya başlandı
- 1972 Arka kapılara çocuk emniyet kilidi
- 1974 Çok-basamaklı darbe emici direksiyon
- 1974 Ampul sensörü
- 1975 Ana silindirli basamaklı fren sistemi
- 1978 Çocuk güvenlik artırıcı minder
- 1982 "Anti–sualtı" koruma
- 1986 Arka orta koltuğa üç noktalı emniyet kemeri
- 1990 Arka orta koltuğa dahili çocuk güvenlik minderi
- 1991 SIPS – Yan Darbe Koruma Sistemi
- 1991 Yüksekliği ayarlanabilir otomatik emniyet kemeri
- 1992 Station modellerde güçlendirilmiş arka koltuklar
- 1995 Arka dış koltuklarda dahili çocuk koruma minderi
- 1997 ROPS – Ters Dönme Koruma Sistemi (C70)
- 1998 WHIPS – Omurga Koruma Sistemi
- 1998 IC – Hava Perdeleri
- 2001 SCC – Volvo Güvenlik Konsept Arabası
- 2002 RSC – Ters Dönme Sabitleme Kontrolü
- 2003 Yen Ön Yapı (Volvo Intelligent Vehicle Architecture (VIVA)) (S40, V50)
- 2003 Arka koltuk emniyet kemeri hatırlatıcı (S40 ve V50)
- 2003 IDIS – Akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (S40 ve V50)
- 2003 Volvo'nun Trafik Kaza Araştırma Timi'nin Bangkok'da açılışı
- 2004 BLIS – Kr Nokta Bilgilendirme Sistemi (S40 ve V50)
- 2005 DMIC (Kapılara Monte Edilmiş Hava Perdeleri) (yeni Volvo C70)
- 2006 PCC - Kişisel Arama İletişimcisi (S80)
- 2006 CWBS - Fren Destekli Çarpma Uyarısı (S80)
- 2007 PPB - Power Park Freni (S80)
- 2007 DAC - Sürücü Dikkati Kontrolü (V70, XC70)
- 2009 City Safety - Saate 19 milin altında gidiyorsa, önde bir arabanın belirmesi durumunda arabayı otomatik durduran sistem (XC60)
Güncel modeller ( Araçları Görebilmek İçin Üzerine Tıklayınız )
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder